Saturday, April 12, 2014

The fashionable horror movie


Sẽ không là Vogue Italia nếu không có scandal. Thật đáng vui mừng và trân trọng bởi trong cái thời đại ngày nay, khi mà nghành công nghiệp tạp chí đang đối mặt với nhiều khó khăn, tham gia "cuộc chơi" ở chế độ safe mode thì vẫn còn một tờ tạp chí MONTHLY như Vogue It lội ngược dòng.

Người ta ví Vogue như một quyển kinh thán của giới thời trang, riêng tôi thì chả có một cái gì gọi là một cuốn kinh thánh của thời trang cả. Tuy nhiên, Vogue, điển hình là Vogue US đang tự làm cho mình không còn xứng đáng với cái danh xưng mĩ miều thần thánh kia. Vogue Paris đã từng trên đỉnh cao nhưng sau khi Carine Roitfeld ra đi thì giờ đây cũng đã mất đi phần nào sức hút của chính nó. Và cuối cùng chỉ còn lại Vogue Italia, làm bất cứ thứ gì mình muốn thay vì chọn những thứ an toàn và nhàm chán.

Sự xuất hiện ngày càng nhiều của những tạp chí b-iannual với nội dung phá cách và mới mẻ là sự cạnh tranh không hề nhỏ với những tạp chí ra theo tháng như Vogue. Nhưng với Vogue It, bạn không cần phải chờ đến 6 tháng để được thấy một issue đột phá về mặt nội dung thời trang cũng như nghệ thuật. Chiến tranh và hòa bình với chủ đề "Make Love not War", khủng bố với bộ ảnh "State of Emergency", ôi nhiễm môi trường với "Water and Oil", tôn vinh vẻ đẹp da màu với issue hoàn toàn sử dụng người mẫu da đen... và mới đây là issue tháng tư với chủ đề Cinematic phản ánh sự bạo hành phụ nữ.





Thursday, April 3, 2014

Kenzo-No fish no nothing no clue


I recently know about the "No fish no nothing" campaign of Kenzo. In general, it's a campaign which is collaborated between Kenzo and Blue Ocean Charity with two main targets:

1. To let fashion lovers who couldn't be any more care about anything else but fashion know that there won't have any fish to eat in the 2048 because of the polluted ocean and overfishing (according to Kenzo website).

2. To sell more boring expensive clothes. (They said that the profit will be directly send to the Blue Ocean Charity but who knows)

I really appreciate the idea of waking up people to let us know more about human's behavior that's harmful to the nature and have an action. And that's even nicer when fashion involves in it. But, there's always a but:

1. The clothes is super ugly imo. They're just the basic casual clothes such as sweater, t-shirt, t-shirt look-a-like garment, short basic skirt, short pants and anything intersting piece? No?

My bad! the prints! Blue and purple ocean wave, grafitty typo, and a lot of tuna fishs. I don't find it beautiful or interesting at all.



2. The campaign is about protecting the Nature, protecting the Water, Ocean and Sea Creatures. But most of the clothes were made by cotton which is the greatest consumers of water and pesticides. Then the printing step. It's clearly that they didn't dye the clothes with natural friendly method cause it costs a lot more times and money than industrial printing which is included toxics.

What's the point right here? You raise a campaign to save the planet by selling the products that's harmful to the planet to make? So genius! You're even evil than those who fish and eat fish.