Thursday, November 29, 2012

Twilit Romantic


I like the new fresh air that Humberto Leon and Carol Lim have brought to Kenzo, very fresh and young. But i still smell the commerce. I remember the time when Antonio Marras was at Kenzo, everything was just like a dream, like a trip to a great destination on Earth that also happened at Hermes under Gaultier's era. Every ad campaigns was shot outdoor, near the beautiful landscapes.

I am a Vietnamese, but everytimes i see some travel destinations of my country on TV or magazine, i feel nothing, i feel it's just okay, not very stunning as much as people admire. But when i saw the ad campaign of Kenzo spring 2006, i changed my mind. Spectacular! The clothes was absolutely fitted with the landscape. I bet they shot it in the autumn, when the weather started chilling. The water surface with the enviroment were silent, the bamboo boat, the mountains, and the models, everything was so right, so perfect, i have nothing to complain! It sounds ridiculous but thanks Kenzo to make me love my country more.

Too bad i couldn't find any larger photo or full campaign :(

Kenzo spring 2006
Destination: Ha Long bay-Vietnam
Photographer: Yelena Yemchuck
Models: Tasha Tilberg, Marla Boehr



Monday, November 26, 2012

What makes Jil Sander's paper lunch bag worths hundreds bucks?





For someone who hasn't known about this bag yet, In the early of this year Raf Simons shown the world the most expensive paper lunch bag that belongs to Jil Sander. 290$ for a paper lunch bag and 630$ for a leather one? Just like everyone else, i was shock by that super ridiculously expensive price. Even if i were rich, i wouldn't buy it.

The paper bag made by coated paper which uses to make paper cup. Coated paper avoids water, can be folded many times, but it's not lasting forever. Crazy is another factor of Fashion, and this bag is a typical example. The only thing that makes this bag more expensive than the other odinary one is the Jil Sander logo printed on it. But wait, it was sewn together instead of glued together, and it has leather version too!

This bag reminds me a "genious" creation of Louis Vuitton in 2010, a raindrop besase purse. Even more ridiculously expensive, it costs approxmately 2000$. Ok, really? a trash bag with Louis Vuitton logo on it cost 2000$? Then i think the paper lunch bag above is nothing to compare with this one.


Sunday, November 25, 2012

Fascinating issue#2 pre-summer 2013


Sau khi số thứ nhất của Fascinating ra mắt vào tháng 4, tôi đã nhận được khá nhiều ý kiến của bạn đọc. Ban đầu nó chỉ là một trò chơi giết thời gian của mình, đồng thời tôi muốn thử trình bày quan điểm của mình ở một dạng khác thay vì các bài viết trên blog như thường lệ. Thế nhưng càng làm, tôi lại càng thấy thích thú. Tuy có cực một tí, nhưng khi nhìn thành quả của mình làm ra, tôi rất hạnh phúc, và có chút tự hào. Đồng thời, sự ủng hộ và quan tâm của những bạn đọc làm cho tôi cảm thấy những gì tôi làm ra thật xứng đáng. Đó là nguồn động lực để tôi tiếp tục số thứ hai. Trong số này, tôi đã rút kinh nghiệm cho phần nội dung và bố cục từ những tờ tạp chí chuyên nghiệp khác và những ý kiến của các bạn. Rất mong các bạn tiếp tục ủng hộ thành quả của tôi.

Note:

-Các editorials trong tạp chí thuộc về các tạp chí như Marie Claire Australia, Harper's Bazaar US, Wallpaper*, và Surface.

-Những hình ảnh quảng cáo các thương hiệu được thực hiện bởi tôi, không có ý cổ súy cho một thương hiệu nào, chỉ là thể hiện góc nhìn của tôi về lĩnh vực hình ảnh quảng cáo của các thương hiệu.

For international readers: Although my Magazine was composed in Vietnamese, but you can pass by and have a look at the trend reports and the editorials.

-I do not own all the editorials in the Mag, Marie Claire Australia, Harper's Bazaar US, Wallpaper*, and Surface do.

-All the ad campaigns in the Mag is fan made, and fan is me :D

Ok, let's enjoy!

Read it on Issuu: http://issuu.com/hoangle90/docs/fascinating_issue2
Read it on Calameo: http://www.calameo.com/read/00133829038e48e2e1546

Tuesday, November 20, 2012

be Stylish, not Trendy

Style icon James Dean
"Everyone either wanted him or wanted TO BE him."



Bài viết đầy đủ sẽ có trong số thứ 2 của Fascinating ra mắt vào ngày 25/11/2012.

Người ta thường xuyên lầm tưởng phong cách với những bộ quần áo hợp mốt, điều đó đúng một phần. Thế nhưng phong cách không đơn thuần chỉ là khoác lên mình những bộ trang phục vừa mới xuất hiện trên sàn diễn thời trang. Khái niệm về một người có phong cách là một người có gu thẩm mĩ ổn và họ có những sự lựa chọn làm bộc lộ bản thân từ bên trong lẫn bên ngoài. Phong cách thể hiện qua điệu bộ, cử chỉ, phong thái trong mọi việc, kể cả cách một người cất bước, đưa tay theo bước đi. Không kém phần quan trọng làm nên phong cách đó là trang phục.

Một người có phong cách không nhất thiết phải có một tủ quần áo chật kín với những cái mác tên tuổi. Diện đồ hiệu từ đầu tới chân thay vì mang lại phong cách thì bạn sẽ được nhận danh hiệu "Fashion victim". Chỉ cần những món đồ không bao giờ lỗi mốt và thiết yếu là đủ. Một bộ suit màu xanh navy, một chiếc quần jeans, một chiếc áo chemise trắng và một chiếc áo t-shirt vừa vặn. Phong cách của bạn sẽ được thể hiện qua cách bạn phối hợp chúng như thế nào. Chỉ cần bạn có gu thẩm mĩ, thì cho dù mặc một chiếc áo cũ sờn bạc thì cũng chẳng hề hấn gì.

Friday, November 16, 2012

The African Gang


"Let's get lost"
Interview May 2010 issue
Photographer: Mikael Jansson
Stylist: Karl Templer

This editorial makes me thrill! The models are all wet, their skins are shiny. Moreover, i love the poses of Daria, very sexy and sensual, especially in Lanvin's dresses and swimsuits.

Btw, i'd never seen any editorial like this before, all black models and only one white, very daring.




Friday, November 9, 2012

Triple eyeglasses

Today i read a magazine and suddenly i saw the Givenchy eyewear ad again. I thought they randomly merged two pictures into one, but it's not( i think). Let's focus on the eyeglasses made by two in those pictures, they made a triple eyeglasses perfectly!


And suddenly, again, it remained me a picture i downloaded few months ago:


Who can wear it? A person who has 3 eyes and 2 noses? It could be a great idea for next halloween, just think about it.

Tuesday, November 6, 2012

Goodbye Nicolas! Who's next?


Thông tin nóng bỏng nhất của tuần qua đó chính là việc Nicolas Ghesquiere rời thương hiệu Balenciaga. Nên buồn hay không buồn? Tôi xin được không buồn.

Với một số người thì đây giống như là giấu hiệu của ngày tận thế, của thời kì đen tối nhất của nghành thời trang. Thời trang cơ bản là phải thay đổi. Nếu không thay đổi, nó sẽ chết. Tôi không rõ( và chắc cũng chẳng ai trừ người trong cuộc) nguyên nhân sâu xa của sự việc này là gì, nhưng nếu nhìn về hướng tích cực thì Balenciaga sẽ có một Creative Director mới, nếu may mắn thì người này sẽ làm tốt như hoặc hơn Nicolas, nhưng cũng không kém quan trọng hơn là Nicolas sẽ phải xả hơi một thời gian, sẽ có cơ hội bắt đầu một thương hiệu của mình, hoặc có thể được một hãng thời trang danh tiếng nào đó ngỏ lời.



Friday, November 2, 2012

Menswear spring 2013-What i missed


How could i missed these stunning collection from the last fashion weeks?


1. Salvatore Ferragamo

I had never seen this Salvatore Ferragamo before! Very young, fresh, playful and bold. This brand was very immaculate, mature and serious, but now it totally changed. Bright colored layers mixed together, different colors pieces patched on one garment, but not too distracting.